fredag 13 februari 2009

Christines brev till Hovrätten

HÄR ÄR CHRISTINE SCHüRRERS BREV TILL HOVRÄTTEN
Ordförande tillhanda avseende mål B 8390-08 (Christine Schürrer)

Härmed får jag sända den DVD-skivan (Backup) jag hade lovat att lämna in. Skivan/Backup av mina bilder tillverkats den 05 Dec, och på den finns inget kort på det där huset var brottet har hänt, som jag har sagt i förhör i Hovrättens förhandling i Västerås.

Enligt en "tekniker" blev detta kort raderat den 08 Dec, om det överhuvudtaget stämmer. Så kortet, om uppgifter är sant, måste har laddats på den där datorn efter den 05 dec. Vid den tiden var datorn på reparation, därför att man inte ens kunde starta den!

Jag är medveten att tidpunkten att lämna in "bevismaterial" är för sent och att Hovrätten kanske kommer att ignorera den. Men det tog sin tid att hitta skivan. Det handlar inte om ny material och jag hade lovat att lämna in skivan. Jag vill bara hålla löftet.

Med vänliga hälsningar
Christine Schürrer
-----------------

Ordförande tillhanda avseende mål B 8390-08 (Christine Schürrer)

Frånsett detta skulle jag vilja kräva att en oavhängig kommission bildats som noggrannt granskar kå Gummessons förfarande i det beträffande målet. Jag anser hennes och polisens undersökning som bristfällig och vårdlös.

Till exempel har man inte kommenterat hur det är mögligt att Torgny Hellberg har blod på sin arm och skjorta , där han enligt egna uppgifter också har haft en tröja och jacka på sig. Titta "uppgifter som ej ingår i FU-protokoll" 2008-04-16,sid 4, och i Avsnitt 2 FUP, sid 444. När det gäller min person så har man försummat att kontrollera min lägenhet i Tyskland. åklagaren och polisen har ingen aning om det och det är både pinsamt och förvånande. Vad har de ytterligare försummat?

Enligt min åsikt är det en ofullständig undersökning som kå Gummesson är ansvarig för. Det är nödvändigt att hon avlägga räkenskap.

Med vänliga hälsningar,
Christine Schürrer

EXPRESSEN kan man läsa mer om detta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att det tog tid att hitta skivan?
Har polisen "gömt" undan den för polisen har väl gjort husrannsakan.

Anonym sa...

Underligt att han hade blod på skjortan o på armen. Torgny hade väl både luvtröja och jacka på sig? Han klädde alltså av sig både jacka och luvtröja innan han försökte hjälpa Emma och barnen.
Han kanske var rädd att få blod på luvtröjan och jackan.

Anonym sa...

Är det verkligen hon själv som skrivit brevet? Jag tvivlar faktiskt på det?